Who made YOUR clothes @vivienmihalish

Ak ste aktívnym používateľom akejkoľvek sociálnej siete a milujete módu, určite ste zachytili určitý typ módnej revolúcie, ku ktorej sa zajtra schyľuje. Ide o to, aby spoločnosť konečne nadobudla poznanie o tom, kto vyrába jej oblečko, a preto, ak vás tiež interesuje táto problematika, nebolo by odveci, keby si na seba zajtra oblečiete naruby odev z vášho šatníka, o ktorom sa chcete dozvedieť, kto ho vyrobil a odfotíte sa. Je potrebné, aby značku oblečenia bolo vidieť. Potom fotečku zavesíte na insta a pridáte hešteg whomademyclothes spolu so zavináčom, za ktorým napíšete meno značky. Týmto krokom sa pripojíte k fashion revolúcii. Očakáva sa, že fashionlovers sa dozvedia informáciu o tom, kto,  a v akých podmienkach  vyrába oblečenie.

Eva v raji vedela, prečo hryzie do jablka. Vidina života v nahote jej prišla jednotvárna. Myslím, že ona odštartovala tú vec zvanú FASHION. Ale určite by sa jej nepozdávalo, za  akých okolností sa dnes stajlujeme my. Že si obliekame predražené oblečenie, ktoré bolo vytvorené v extrémnych podmienkach, rozpadajúcich sa tovární rukami malých detí. Cena lacnej módy je vysoká. Treba si to uvedomiť. treba sa zapojiť do revolúcie. Ja verím, že ideálnym riešením situácie by bolo viac podporovať lokálnu tvorbu, nielen ľuďmi, ale aj štátom, čo by mohlo zastaviť prehnaný export nekvalitných a neľudsky vyrábaných vecí. Slovensko chápe módu, vie tvoriť svoju, o čom svedčia produkty slovenských dizajnérov a lokálnych tvorcov. Sú ohromné, sú udržateľné, nadčasové a zaslúžili by si väčší priestor.
Ako iste viete, i ja som tvorca oblečenia a táto akcia ma inšpirovala k uvedeniu podmienok, v akých ja šijem oblečenie. Je to moja záľuba, ktorú vykonávam v rámci voľného času, takže to milujem, baví ma to, zaujíma ma to. Zbožňujem chvíľky strávené s materiálom, priesvitným strihovým papierom, špendlíkmi, ihlou v ruke, vytvárajúc nový odev, ktorý nositeľovi môže dodať pohodlie, originalitu a obohatiť jeho štýl.


Toto je môj stolík. Pri ňom si najprv návrhy kreslím. Inšpirujem sa časopismi alebo fotografiami z ulice, ktoré nachádzam na vogue.com v sekcii Streetstyle, ale veľkou inšpiráciou sú ľudia okolo mňa a príroda, hlavne kvety. Mám dva stroje. Jeden šije a druhý obnitkováva, aby sa oblečenie, ktoré u mňa kúpite nerozpadlo :D Táto stolička nie je moc pohodlná, ale plánujem si kúpiť inú. Občas sa aj pichnem ihlou a špendlíkom, ale vôbec mi to nevadí. Viem sa aj popáliť žehličkou. Ale to ani zďaleka nie je také otrasné ako  to, čo si musia vytrpieť obete lacnej módy. Ja nedýcham toxíny, nemám hrôzostrašnú normu a nebojím sa momentu, kedy na mňa padne celý strop. A to som vystrihla iba pár žalostných podmienok.



#whomademyclothes @vivienmihalish
#fashionrev

Týmto na vás apelujem, drahé fashionistky, join! 

Komentáre

  1. super článok :) a tá spojitosť s Evou. kde ty chodíš na tieto myšlienky :D !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ono to tak fakt je, myslis, že by bola taká blbá a kusla do toho jablka? :D dakujem :)

      Odstrániť
    2. tak ono to tak fakt je, myslis, že by bola taká blbá a kusla do toho jablka? :D dakujem :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky