Zakonzervovanie leta

Schválne, čo bola najčastejšia sprievodná činnosť popri letných zážitkoch? Fotka. 
Ani si to možno neuvedomujeme, ale akonáhle sa vyskytne v našom obzore niečo estetické, akonáhle prežívame veselý, vtipný, originálny moment, vyťahujeme z puzdra fotoaparát alebo smartfón a divoko stláčame spúšť.
Nečudo, naša vizuálna pamäť má tiež istú kapacitu a nenapcháme do nej tak veľa ako do terabajtového disku.  Či už fotíme pre toto zakonzervovanie úžasných spomienok, alebo pre svojich followerov na instagrame, alebo majú naše fotografie praktický účel, je obrovská škoda, že ostávajú len v tej digitálnej podobe.
Kedysi bolo úplne normálne zaplniť celý film, ktorý sa šiel ihneď vyvolať a fotografie sa uložili kreatívnym spôsobom do albumu. Mohli ste si povytvárať koláže, doplniť k fotkám z dovolenky lístky z podujatí, koncertov, festivalov, či sušené kvietky, morské mušle alebo koreniny, tak aby ste atmosféru dokonale "zavarili" do jednotlivých stránok svojej jedinečnej knihy. Cvakáme, technológií je neúrekom, fotiek máme množstvo, no k selekcii nedochádza...

Toto leto som to zmenila. Aj keď  si vytváram svoje virtuálne albumy, napríklad  vizuálny denníček  na instagrame, produktové portfólio v galérii na sashe či na facebooku, neexistuje nič krajšie ako hmatateľné voňavé vytlačené pevné strany so špecifickým leskom. 
Keďže som bola kedysi vášnivým tvorcom spomínaných koláží a momentálne už na ne nemám čas, hoci fotky rada uchovávam pomimo siete, našla som si fantastickú alternatívu - fotoknižku.

Zakonzervovala som do nej svoje leto, a pretože bolo intenzívne pracovné, moju fotoknihu charakterizuje moja letná kolekcia alebo ...to najlepšie od Vivien Mihalish. Vytvorila som si svoje vlastné portfolio, ktoré vyzerá ako kniha a preto si ju zákazníčky môžu prelistovať, napríklad  na akciách ako Trenčín mesto módy alebo Sashe v Tržnici.

Knižku som si dala urobiť u firmy Saal Digital, ktorú som objavila prostredníctvom instagramu. Stačilo si stiahnuť neuveriteľne jednoduchý a sympatický program, ktorý bol absolútne intuitívny a svoju knižku som mala hotovú do 30 minút. Počas toho, ako som rozhadzovala do rozmerovo predvolených strán  fotografie najvyššej kvality, so vzrušením som si predstavovala finálnu podobu tlačenej verzie. Knižku som vložila do košíka a počkala na nahranie. A hľa, popoludní už sa zásielka odosielala, čo ma nesmierne prekvapilo a potešilo, keďže na stránke uvádzali približnú čakaciu dobu 3 dni.
Výsledok ma nesklamal. Prišla mi knižka v rozkošnom štvorcovom rozmere s mäkkou väzbou a lesklými stranami, presne tak, ako som si želala. Celá je krásne kvalitne vytlačená a zviazaná ako kniha. Je úžasné, že si ju môžem chytiť, prelistovať, a že som si prostredníctvom nej vytvorila "kompót" svojich prvých výtvorov.

Ak sa vám knižka páči, môžete si u Saal Digital urobiť vlastnú, napríklad plnú úžasných letných zážitkov, dovolenkovania. Ak vám nevyhovuje knižka, v ponuke majú aj fotozošit alebo obraz na plátne. Vo vašej obývke teda môže visieť najúžasnejšia letná spomienka. Tieto fotoprodukty sú aj dobrou ideou na darček, zhromaždiť môžete napríklad fotky z bujarej párty, zo svadby alebo dokonca svoje fotografické diela.

Moja vyzerá takto:







Ako sa vám páči tento nápad? Máte fotky, z ktorých by bola fotokniha? 



Komentáre

Obľúbené príspevky